La realitat sobre la inversió estatal en infraestructures a Catalunya.


Llegeixo a l’Avui la notícia sobre el traspàs de Rodalies Renfe, on s’indica que “l’Estat assumirà anualment la totalitat del dèficit que pel 2010 es calcula en uns 117 milions d’euros”. Estic segur que algú tindrà la sensació que per una vegada l’Estat té en compte les necessitats de Catalunya.

També llegeixo, aquesta vegada a ‘El Periódico’ que “la patronal afirma que hi ha inversions pendents per valor de 1.190 milions”.

Primer de tot, no hem d’oblidar el dèficit d’inversió en infraestructures per part de l’Estat en els darrers 20 anys.

A més a més, si llegim informes independents, de seguida descobrirem que res ha canviat: Catalunya no rep allò que necessitem i que ens mereixem.

Si fem números és fácil detectar que l’Estat segueix ofegant econòmicament Catalunya, any rere any. Amb les inversions no realitzades durant el 2009 es podria pagar el dèficit de Rodalies durant 10 anys.

També cal destacar que més d’una tercera part de la inversió estatal (un 36%) correspon a la línia “LAV Madrid-frontera francesa”.

Els pressupostos presentats pels diferents governs són importants, però també cal fer balanc a final d’any, i veure si realment s’ha realitzat la inversió prevista.

més informació:
Seguiment dels compromisos de les administracions en matèria d’inversió en infraestructures a Catalunya (desembre 2009)

Els Comentaris estan tancats