Els diaris de paper tornen a ignorar les consultes


Novament, els grans mitjans de paper han ignorant les consultes sobre la independència que aquest diumenge es celebren a més de 200 municipis catalans. Tal com ja va denunciar l’informe de Media.cat sobre el seguiment informatiu del 28-F, aquest 25 d’abril els mitjans tradicionals han tornat a boicotejar les consultes silenciant-les informativament. Tant La Vanguardia com El Periódico o El País ignoren les consultes en les seves portades i prefereixen destacar la victòria del Barça o les manifestacions a favor de Baltasar Garzón. Només l’AVUI, El Punt i els mitjans digitals informen de les votacions als més de 500 col·legis electorals d’arreu del Principat, en uns comicis impulsats per la societat civil on més d’un milió de catalans cridats a votar.

La Vanguardia obre l’edició d’aquest diumenge 25 d’abril amb una entrevista al secretari del Papa a l’Estat espanyol i amb una fotografia de Messi després del partit contra el Xeres.

En la seva portada, el Periódico de Catalunya opta per ignorar els centenars de milers de catalans que mobilitzaran les consultes i es decanta pels centenars de manifestants a favor de Baltasar Garzón. També destaquen el Barça i la polèmica pel vel.

Per la seva banda, El País també ‘passa’ de les consultes i obre la seva edició de diumenge destacant les manifestacions a favor del jutge de l’Audiència Nacional espanyola Baltasar Garzón.

Només l’AVUI i El Punt destaquen les consultes

Només els rotatius en català destaquen les consultes en portada. El diari AVUI obre edició amb les consultes, sota el titular de ‘L’onada més ambiciosa’, mentre que El Punt destaca en portada que ‘Les consultes afronten la tercera onada amb rècord de municipis’.

A continuació podeu veure les portades d’aquests mitjans.




 

Notícia publicada el diumenge, 25 d’abril del 2010, a directe.cat.

Els Comentaris estan tancats