Més de 200 persones i desenes de cotxes i tractors participen en l’acte reivindicatiu pel desdoblament de l’N-II


ERC-RCat-Catalunya Sí, les JERC, els sindicats gironins i els assistents a l’acte reivindicatiu van reclamar que es desencalli d’una vegada aquesta carretera, ja que és un punt negre pels accidents de trànsit i un fre a l’economia de la demarcació de Girona

Lacte, en què van ser presents diversos membres de Reagrupament de les comarques gironines, va consistir en una concentració, una marxa lenta i la lectura dun manifest

ERC-RCat-Catalunya Sí i les JERC, juntament amb els sindicats CCOO i UGT, l’Assemblea Nacional Catalana de Sant Gregori, Salt i Figueres, i Unió de Pagesos van organitzar dissabte passat un acte reivindicatiu a la Nacional-II, a Bàscara, sota el lema “Desdoblament de l’N-II ara!”, amb l’objectiu de denunciar el mal estat de la carretera i el dèficit en infraestructures de què són víctimes les nostres comarques.

En lacte van participar més de 200 persones i va començar amb una concentració a lentrada de Bàscara, on es va desplegar una pancarta amb el lemaDesdoblament de lN-II, ara, subjectada per la secretària de la UGT de les comarques gironines, Dolors Bassa; el secretari de CCOO a la demarcació de Girona, Bartomeu Compte; el president regional dERC de la federació de Girona, Josep Maria Rufí; el portaveu de les JERC, Pau Presas; el coordinador de la regió de Girona de Reagrupament i regidor de lAjuntament Girona, Carles Bonaventura; la diputada de la coalició ERC-RCat-CatSí al Congrés, Teresa Jordà; la diputada dEsquerra al Parlament Carme Capdevila, el secretari general de la UGT, Josep M. Àlvarez, i el secretari general de CCOO, Joan Carles Gallego entre altres representants. Tot seguit es va iniciar una marxa lenta, duns tres quilòmetres de recorregut, que va finalitzar amb la lectura dun manifest, a càrrec de Maria Mercè Roca.

Els convocants van voler deixar clar que el no desdoblament de l’N-II és un fre per a l’activitat econòmica de les comarques gironines. A més, van denunciar que el govern ha de destinar la inversió pública a infraestructures públiques, com en el cas de l’N-II, i no a empreses privades com per exemple les que gestionen les autopistes. També van denunciar el dèficit en infraestructures que caracteritza les comarques gironines per part del govern estatal del PP.

Per altra banda, també es va denunciar que més de la meitat dels accidents de trànsit que hi ha a les comarques gironines succeeixen a l’N-II. Segons es deia en el manifest: “Aquesta infraestructura és un túnel negre. S’està jugant amb vides humanes i això no ens ho podem permetre”.

Sobre aquesta mobilització i la situació de la xarxa viària catalana, el coordinador regional de Reagrupament a les comarques gironines, Carles Bonaventura, una de les 200 persones que va fer la marxa a peu, es va felicitarper lèxit de la convocatòria i va insistir a dir que el cas de lN-II i la nul·la inversió de lEstat en aquesta via no es pot considerar simple desídia o inoperància del govern espanyol, sinó que es tracta dun pla perfectament orquestrat per lEstat per ofegar econòmicament la nostra nació. Mentre formem part dEspanya, Catalunya no tindrà ni infraestructures dignes ni corredor mediterrani ni un servei ferroviari eficient i de qualitat… això sí, empreses com ara Abertis, continuaran fent negoci a costa dels diners de les catalanes i els catalans. Espanya cura dels seus servidors a Catalunya, tot i que, per sort, cada cop nhi queden menys. Bonaventura va concloure les seves paraules fent una cridaa participar lendemà en el tercer #novullpagar a les autopistes catalanes i a continuar lluitant per la independència, perquè mentre formem part dEspanya això no solució, va sentenciar.

  1. No hi ha Comentaris
(No serà publicat)

Powered by WP Hashcash


  1. No hi ha trackbacks